Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

dsc1391-enhanced-382158.jpg

Akce proběhlé, nebo probíhající, na které už je uzavřené přihlašování

Cílem workshopu je seznámit začínající vědce a vědkyně s formálními a neformálními požadavky spojenými s rozjezdem vědecké profesní dráhy za účelem ujasnit si, na co se v jednotlivých kariérních fázích soustředit. Je určen studentům doktorských studií a začínajícím akademickým a vědeckým pracovníkům. 

Workshop kombinuje interaktivní a přednáškové bloky.

Úvodní část je věnována reflexi formálních a neformálních nároků spojených s vědeckou dráhou.

Cílem je ujasnění si hlavních aspektů hodnocení vědeckých pracovníků, jimž je třeba věnovat od začátku vědecké dráhy pozornost a strategicky na ně reagovat.

Součástí tohoto bloku je prezentace aktuálních systémů hodnocení vědeckého výkonu.

Druhá část workshopu je věnována strategickému plánování vědecké profesní dráhy ve vztahu k systémům hodnocení. V této části budou účastníci workshopu řešit modelová dilemata spojená s rozjezdem vědecké dráhy – co, kdy, a jak dělat.

Workshop je zakončen moderovanou diskusí o kritériích hodnocení vědeckých pracovníků a postupu akademickým kariérním žebříčkem. (jako čestný host je pozvaný interní člen habilitační komise, který Vám zodpoví otázky na téma habilitace a hodnocení vědy – prof. Ing. Jiří Málek, Dr. Sc.).

lektorka: Mgr. Kateřina Cidlinská, Ph.D. 

Termín: 20. dubna 2023 

od 9:00 do 13:00 hodin

místnost: 04014 ve 4.patře v budově rektorátu

kapacita: maximální počet 20 účastníků

O lektorce:

Mgr. Kateřina Cidlinská, Ph.D. je výzkumnice v oblasti sociologie, vysokého školství a genderových studií. Mezi její výzkumná témata patří pracovní podmínky v akademickém prostředí, akademické kariéry, odchody z akademické kariéry a mezisektorová mobilita, profesní identity a genderové nerovnosti ve vědě. Je zakladatelkou a bývalou předsedkyní České asociace doktorandek a doktorandů (ČAD) a bývalou předsedkyní evropské sítě mentoringových programů ve vědě EUMENT-NET. Spoluzaložila a koordinovala celorepublikový mentoringový program pro začínající vědce a vědkyně. V současné době poskytuje poradenství v oblasti personálních politik ve vědě a profesního rozvoje začínajících vědkyň a vědců. V této oblasti také působí jako lektorka workshopů a seminářů.

Stres je přirozená součást našich životů, ale co když se stává pro svou intenzitu a míru ohrožující a člověk se začíná cítit přetíženě a vyčerpaně? V dlouhodobém stresu může člověk ztratit pozitivní přístup a radost ze života, sebejistotu, kapacitu i nadhled v řešení překážek. Stejně tak může mít dlouhodobé působení stresu destruktivní následky pro naše fyzické zdraví, které mohou vyústit v různý typ onemocnění.

Přehlížet dlouhodobý stres se nevyplácí. Naopak je důležité porozumět příčinným souvislostem, které mohou dopady na naše zdraví a běžné fungování mírnit či jim předcházet. Kurz nabízí uvědomění si propojenosti tělesných a psychických funkcí a jejich využití jako aktivní zdroj podpory a prevence stresu. Nabízí také práci na odstranění stresových podnětů pomocí relaxačních metod jako každodenní péči o vlastní psychickou pohodu. Porozumění sobě samotnému v kontextu stresu znamená aktivní práci na posilování psychické a fyzické odolnosti a obnovení tolik vytoužené duševní rovnováhy.

Kurz bude probíhat interaktivním způsobem a bude využívat psychologických a psychoterapeutických technik. V jeden termín proběhnou dva po sobě jdoucí bloky po 1,5 hod.

Lektorka: Mgr. Hana Jelínková

Termíny:

1. blok: 11. 4. 2023 - Zvládání stresu a zvyšování psychické odolnosti I.

2. blok: 17. 5. 2023 - Zvládání stresu a zvyšování psychické odolnosti II.

vždy od 13:00 do 16 hodin

místnost: VO / 01009

kapacita: maximální počet 14 účastníků

O lektorce:

Mgr. Hana Jelínková se dlouhodobě věnuje psychoterapeutickému poradenství, rozvoji osobnosti a krizové intervenci v rámci Akademické poradny. Zaměřuje se na individuální i skupinovou psychoterapii, vyučuje psychosociální předměty na Univerzitě Pardubice. Je lektorem a facilitátorem výcvikových kurzů rozvoje osobnosti a jiných tematických kurzů pro studenty, zaměstnance Univerzity Pardubice a pracovníky jiných institucích a organizacích.

  • Patentová a další ochrana: Proč chránit své VaV výsledky a jaké jsou možnosti ochrany?
  • Jaký je rozdíl mezi patentovaným a nepatentovaným výsledkem?
  • Je možné výsledek patentovat a zároveň publikovat?
  • Kdy se (ne)vyplatí patentovat a co všechno patentování obnáší?
  • Mám VaV výsledek (vč./bez patentu), který bude zajímat firmy – a co dál?

Lektorka: Ing. Linda Ondráčková, Ph.D.

Termíny:

22. 3. 2023

29. 3. 2023

vždy od 14 do 15:30 hodin

místnost: V zasedací místnosti ve 2. patře v budově rektorátu

kapacita: maximální počet 15 účastníků

O lektorce:

Ing. Linda Ondráčková, Ph.D. absolvovala obor Chemie a technologie materiálů/Speciální anorganické materiály na Vysoké škole chemicko-technologické v Praze. Na UPCE pracuje od r. 2007, nejprve jako koordinátor projektů na Odd. pro rozvoj a mezinárodní vztahy, od r. 2015 na Centru transferu technologií a znalostí. Specializuje se na ochranu duševního vlastnictví, patentování, nakládání s příjmy UPCE z komerčního uplatnění VaV výsledků a související interní postupy a předpisy UPCE.

Researchers must follow professional practices in line with ethical values to ensure scientific integrity. However, as they face mounting pressure to publish and increasing competition for funding, some ultimately resort to strategies ranging from questionable to clearly unethical, including data fabrication.

Yet, despite well-intentioned efforts to promote scientific integrity, through occasional seminars and workshops, undergraduate and graduate programs remain focused on hard skills, lacking content on research ethics. Conversely, by learning scientific integrity during their formative years, young scientists and early career researchers can identify pitfalls while developing their emotional intelligence and their critical thinking and problem-solving skills towards fostering healthy working environments through a mentorship approach to academic supervision.

Moreover, research misconduct hinders scientific progress and undermines trust in science by fueling conspiracy theories, sparking the alarming rise in science denialism. Now, more than ever, science education requires integrative learning.

termín/date: bude upřesněn / will be specified

od do /from to: 14 – 15 hodin/hours

kapacita workshopu není omezena/ the capacity of the workshop is not limited

místnost / the room: bude upřesněna / will be specified

Lektor/lector:

Carlos H. V. Melo, Ph.D.

Assistant Professor and In-house Editor at Charles University & Scientific Consultant and Founder of Scientific Consulting Experts.

PhD in Neuroscience, international doctorate program, with over 10 years experience in a wide range of life sciences fields and methods, acquired at International Academic and Research Institutions, including Stanford University, The Salk Institute and Novartis (GNF).

Seminář je určen mladým vědeckým pracovníkům, kteří již mají určité zkušenosti se získáváním grantů. Cílem je ukázat jim další možnosti financování, možnosti vědecké spolupráce a individuální stáží.

Obsah:

  1. grantové možnosti financování vědy a výzkumu a mezinárodní spolupráce
  2. možnosti individuálních stáží a pracovní příležitosti

termín: středa 15. 2. 2023

od 13 do 15:30

lektorky: Ing. Jana Košťálová, Ph. a Ing. Lucie Macháčová

kapacita: max 15 účastníků

místo konání: VO/01009

o lektorkách:

Ing. Lucie Macháčová

Působí na Univerzitě Pardubice od roku 2009 a pracuje na Oddělení pro rozvoj a mezinárodní vztahy jako projektový a finanční manažer. V rámci své agendy zajišťuje podporu akademickým a výzkumných pracovníkům při přípravě, administraci a financování mezinárodních a rozvojových projektů (zaměření na projekty Operačních programů EU, HORIZON 2020/Europe, COST, dvoustranná mezinárodní spolupráce).

Ing. Jana Košťálová, Ph.D.

Projektovým řízením v soukromém i veřejném sektoru se zabývá přibližně 25 let. Oblast projektového řízení byla součástí i její disertační práce. Co by vyučující vede výuku zaměřenou na tuto problematiku od roku 2013. V roce 2014 prošla certifikací projektového manažera IPMA úroveň C a v roce 2019 certifikací PRINCE2 Foundation a PRINCE2 Practitioner. Vede výuku zaměřenou na projektové řízení na Fakultě chemicko-technologické, Katedře ekonomiky a managementu chemického a potravinářského průmyslu

Cílem semináře bude odpovědět na otázky:

  • Kdo je (spolu)autorem vědecké práce?
  • Rozhoduje pořadí? aneb Kdo je lídr?
  • Temná zákoutí publikační praxe – co je nevhodné, neetické a nežádoucí?
  • Jak se nestát návnadou pro predátory?

Publikování je nejdůležitějším prostředkem vědecké komunikace a nedílnou součástí života každého vědce, akademika i doktoranda. Vznik publikace je spojen nejen s kreativitou a vědeckou erudicí, ale zároveň také se schopností komunikovat, koordinovat, kooperovat a strategicky uvažovat a rozhodovat. Publikace je totiž zároveň „zbožím“, pomocí kterého je měřen výkon a úspěšnost vědce a tím jeho „cena“.

A kde jde o peníze a prestiž, tam se skrývá i řada nástrah.

Rozlišit mnohdy tenkou hranici mezi etickým a neetickým přístupem a pragmatizmem je někdy obtížné i pro protřelého veterána vědecké práce. O to složitější je to pro doktorandy nebo mladé začínající vědce.

Neetické praktiky a pochybení však nelze obhájit slabou informovaností, neznalostí nebo převzetím vzorů z žité praxe. Je tedy třeba dbát o pěstování vědecké publikační kultury a zvyšovat informovanost autorů a budoucích autorů vědeckých prací.

Tento seminář seznámí účastníky s některými základními potenciálními zdroji nesprávné publikační praxe a otevře prostor pro jejich diskuzi.

lektor: prof. Ing. Roman Bulánek, Ph.D.

Termín: 9. 2. 2023

od 13 do 15 hodin

místnost: 04014, 4.patro budovy rektorátu

kapacita není omezena

o lektorovi:

prof. Ing. Roman Bulánek, Ph.D.

Působí na katedře fyzikální chemie FChT Univerzity Pardubice na pozici profesora. Za čtvrtstoletí  pedagogického působení nasbíral mnoho zkušeností s výukou jak v bakalářských a magisterských, tak doktorských studijních programech. Mimo kurzů fyzikální chemie, které převzal po starších kolezích, zavedl osm zcela nových předmětů dle vlastních představ, nejen z oblasti fyzikální a materiálové chemie, ale také Dějiny chemie.

Vědecké práci se věnuje již od počátku svých doktorských studií. Působí v oblasti heterogenní katalýzy a adsorpčních jevů v porézních materiálech. V současné době se věnuje studiu adsorpčních jevů v molekulových sítech a cílené přípravě a použití nanoporézních anorganických materiálů s řízenou porozitou jako pevných katalyzátorů v konverzi alkánů na alkeny dehydrogenací či oxidativní dehydrogenací.

Na katedře fyzikální chemie vybudoval mezinárodní výzkumný tým, který je řazen mezi excelentní týmy na naší univerzitě.

Na počátku vědecké kariéry krátce pracoval na akademii věd ve skupině Dr. Blanky Wichterlové (Ústav fyzikální chemie J. Heyrovského AV ČR, v.v.i.) a s ústavy AV ČR má dodnes bohatou spolupráci, stejně tak jako s kolegy s řady tuzemských (PřF UK, VŠCHT, VŠB-TU Ostrava) i zahraničních univerzit (University of the Balearic Islands, Université de Tunis El Manar a další). Má bohaté zkušenosti se získáváním grantových projektů (řešil již více jak 15 projektů jak Grantové Agentury ČR, tak Technologické agentury ČR) i s jejich posuzováním jako člen odborného panelu GAČR i jako oponent u grantových institucí v zahraničí (FNRS, APVV, ACS PRF atd.). Je autorem či spoluautorem 120 vědeckých publikací v prestižních impaktovaných časopisech a tří patentových přihlášek. Vědecké komunitě slouží také jako člen redakčních rad dvou časopisů a jako odborný recenzent vědeckých prací působím ve více jak šedesáti časopisech.

Stres je přirozená součást našich životů, ale co když se stává pro svou intenzitu a míru ohrožující a člověk se začíná cítit přetíženě a vyčerpaně? V dlouhodobém stresu může člověk ztratit pozitivní přístup a radost ze života, sebejistotu, kapacitu i nadhled v řešení překážek. Stejně tak může mít dlouhodobé působení stresu destruktivní následky pro naše fyzické zdraví, které mohou vyústit v různý typ onemocnění.

Přehlížet dlouhodobý stres se nevyplácí. Naopak je důležité porozumět příčinným souvislostem, které mohou dopady na naše zdraví a běžné fungování mírnit či jim předcházet. Kurz nabízí uvědomění si propojenosti tělesných a psychických funkcí a jejich využití jako aktivní zdroj podpory a prevence stresu. Nabízí také práci na odstranění stresových podnětů pomocí relaxačních metod jako každodenní péči o vlastní psychickou pohodu. Porozumění sobě samotnému v kontextu stresu znamená aktivní práci na posilování psychické a fyzické odolnosti a obnovení tolik vytoužené duševní rovnováhy.

Kurz bude probíhat interaktivním způsobem a bude využívat psychologických a psychoterapeutických technik. V jeden termín proběhnou dva po sobě jdoucí bloky po 1,5 hod.

Lektorka: Mgr. Hana Jelínková

Termíny:

1. blok: 10. 1. 2023 - Zvládání stresu a zvyšování psychické odolnosti I.

2. blok: 8. 2. 2023 - Zvládání stresu a zvyšování psychické odolnosti II.

vždy od 13 do 16 hodin

místnost: VO / 01009

Kapacita: max 14 osob

O lektorce:

Mgr. Hana Jelínková se dlouhodobě věnuje psychoterapeutickému poradenství, rozvoji osobnosti a krizové intervenci v rámci Akademické poradny. Zaměřuje se na individuální i skupinovou psychoterapii, vyučuje psychosociální předměty na Univerzitě Pardubice. Je lektorem a facilitátorem výcvikových kurzů rozvoje osobnosti a jiných tematických kurzů pro studenty, zaměstnance Univerzity Pardubice a pracovníky jiných institucích a organizacích.

Není náhodou, že prakticky každý, kdo kdy hnul chodem dějin, dokázal mluvit k lidem a nadchnout dav. Jsou to právě prezentační dovednosti, na kterých závisí úspěch vašich nápadů. Naučte se to, než váš příští projekt zmizí v zapomnění. 

A v akademické sféře to platí stoprocentně. Na správné prezentaci může záviset i celý projekt, pokud ho prezentujete komisi, která rozhoduje o přidělení financí. Proto se naučme, jak prezentovat s lehkostí a nadhledem.

Co je cílem kurzu?

·         Vystupovat uvolněně a sebevědomě,

·         ovládnout trému natolik, aby neovládala ona nás,

·         prezentovat se srozumitelně,

·         umět pracovat s hlasem a řečí těla,

·         získat poutavý a autentický přednes.

A jak na to půjdeme?

·         Využijeme divadelní a improvizační techniky,

·         najdeme vaše silné a slabé stránky a zjistíme, jak s nimi pracovat,

·         ukážeme si, jak se na prezentaci připravit,

·         aplikujeme techniky práce s trémou,

·         budeme vše hodně zkoušet a vydatně se u toho bavit.

Termíny:

1. blok – 12. ledna 2023

2. blok – 26. ledna 2023

vždy od 13 do 16 hodin

 

kapacita: max 6 účastníků

místo konání bude přihlášeným upřesněno

lektorka: Ing. Andrea Moličová

Spoluzaložila firmu Improvision, kde pomáhá lidem hledat jejich silné stránky v komunikačních dovednostech. Školí hlavně manažery, vedoucí týmů a obchodníky, kteří potřebují ovládat verbální i neverbální komunikaci. Při workshopech využívá zkušenosti s aplikovanou improvizací, které se věnuje 12 let. Principy aplikované improvizace totiž umožňují hravým způsobem rozvíjet oblasti jako je kreativita, spolupráce týmů, koncentrace a sebeprezentace. Profesně se věnuje také moderaci společenských událostí a produkci kulturních akcí. Vede improvizační divadlo Paleťáci a v roce 2018 byla nominována do soutěže Živnostník roku. 

Czech academics and researchers are increasingly expected to publish in international English language journals that have a high impact factor. Writing in English can present many challenges, and apart from the grammar, there are also big differences in the way that texts are structured and formulated. This means that even a text that has been proofread and is grammatically correct, can still be difficult to read and understand for an audience of an English journal.

English writing is generally reader-centred, while Czech writing is topic-centred. Some of the ways in which texts differ include the construction of thesis/argument, overall structure, the rhetorical (writing) style, and sentence structure. Interestingly, Czech authors also show less self-confidence in their writing than English authors, which may affect their likelihood of being published in English.

The workshop will cover the general differences between the Czech style of writing and the English style of writing. We will look at real-life examples of English writing by Czech authors, and participants will have the opportunity to rework a short extract from a Czech writing style into a more English style.

Proposed date:

19 January 2023

09:00-12:00

maximum capacity of participants – 25

place of realization: DB / 01002

Language level: B2

Presenter: MPhil. Zaan Bester

Sources

Čmejrková, S. 1996. Academic writing in Czech and English. In E. Ventola, & A. Mauranen (eds.). Academic writing, intercultural and textual issues. Amsterdam: John Benjamins. pp. 137-152.

Dontcheva-Navrátilová, O. 2013. Authorial presence in academic discourse: functions of author-reference pronouns. Linguistica Pragensia, 1: 9-30.

Jirsová, M. 2006. Comparison of Czech and English speakers’ use of English intersentential connectives in geographic articles. Master’s thesis. Prague: Charles University. 

Kozubíková Šandova, J. 2017. “… And our study might therefore have been slightly underpowered”: A cross-linguistic analysis of hedging in English and Czech medical research articles. Acta Universitatis Carolinae: Philologica, 1: 115-130.

Martin, P., Rey-Rocha, J., Burgess, S. & Moreno, A.I. 2014. Publishing research in English-language journals: Attitudes, strategies and difficulties of multilingual scholars of medicine. Journal of English for Academic Purposes, 16: 57-67.

Martín-Martín, P. 2006. Scientific writing: A universal or a culture-specific type of discourse? Revista de Lenguas para Fines Específicos, 11 & 12: 191-204.

Medin, D. & Bang, M. 2014. The cultural side of science communication. PNAS, 111(4):13621-13626.

Raušová, V. 2016. “Hedging” in academic discourse: linguistic research articles. Master’s thesis. Prague: Charles University.

Zaan short bio

Zaan Bester has lectured and worked in the fields of Academic Writing, English for Specific Purposes, and Academic Literacy Testing for the past 20 years. Her academic interests include Intercultural Communication, Writing for Publication in English, material design for teaching, and staff development. Having been at Stellenbosch University near Cape Town, South Africa, for two decades, she decided to embark on a new professional challenge at the University of Pardubice in September 2018, where she now works for the University‘s Language Centre and the Promotion Department. In addition to teaching English to students of economics, chemistry, and electrical engineering, she is also co-creator of the Let’s Communicate video series, which aims to teach English terms to staff, students, and the community through short, practical and light-hearted scenarios.

Seminář, kde se dozvíte, jak napsat projektovou žádost, jak řídit realizaci projektu, kde lze žádat o dotaci na realizaci vědeckého nebo rozvojového projektu a výjezdy. Vyzkoušíte se napsat žádost o dotaci na menší samostatný projekt.  Je určen především studentů doktorského studia.

místo konání: VO / 01009

1. blok: Projektový management

termín: středa 7. 12. 2022 - proběhlo

od 13 do 16:15

lektorka: Ing. Jana Košťálová, Ph.

obsah: Úvod do projektového managementu.

2. blok: Možnosti financování VaV aktivit

termín: středa 25. 1. 2023

od 13 do 16:15

lektorka: Ing. Lucie Macháčová

obsah: Grantové možnosti financování vědy a výzkumu (české a mezinárodní programy na podporu VaV a rozvojových aktivit začínajících vědeckých pracovníků – představení programů, jejich zaměření, podporované aktivity, financování, uznatelnost uchazeče,ad.).

3. blok: Praktická část – tvorba vlastního projektu

Představení zvoleného programu a projektového námětu: účastníci semináře poskytnou informaci, jaký program si zvolili a informují stručně o zaměření vlastního projektu

termín.: středa 1. 2. 2023

od 13 do 14

lektorky: Ing. Jana Košťálová, Ph. a Ing. Lucie Macháčová

V průběhu února 2023 možnost individuálních konzultací k připravovaným projektům s lektorkami.

Do 8. 3. 2023 zpracování projektů účastníky kurzu a zaslání zpracovaných projektů lektorkám k internímu hodnocení.

4. blok: Prezentace projektů a zpětná vazba

obsah: zapojení účastníci představí svůj projekt, lektorky a další odborník na projektové řízení jim předají zpětnou vazbu, ev. poradí s úpravami, aby měl projekt větší šanci na úspěšné získání podpory

termín: středa 15. 3. 2023

od 13 do 14:30

lektorky: Ing. Jana Košťálová, Ph. a Ing. Lucie Macháčová

kapacita: max 15 účastníků

místo konání: VO / 01009 

o lektorkách:

Ing. Lucie Macháčová

Působí na Univerzitě Pardubice od roku 2009 a pracuje na Oddělení pro rozvoj a mezinárodní vztahy jako projektový a finanční manažer. V rámci své agendy zajišťuje podporu akademickým a výzkumných pracovníkům při přípravě, administraci a financování mezinárodních a rozvojových projektů (zaměření na projekty Operačních programů EU, HORIZON 2020/Europe, COST, dvoustranná mezinárodní spolupráce).

Ing. Jana Košťálová, Ph.D.

Projektovým řízením v soukromém i veřejném sektoru se zabývá přibližně 25 let. Oblast projektového řízení byla součástí i její disertační práce. Co by vyučující vede výuku zaměřenou na tuto problematiku od roku 2013. V roce 2014 prošla certifikací projektového manažera IPMA úroveň C a v roce 2019 certifikací PRINCE2 Foundation a PRINCE2 Practitioner. Vede výuku zaměřenou na projektové řízení na Fakultě chemicko-technologické, Katedře ekonomiky a managementu chemického a potravinářského průmyslu

- Co je genderově senzitivní komunikace a proč by nás měla zajímat?

- Jak jazyk formuje a ovlivňuje naše prostředí

- Jak na komunikaci: příklady z praxe

Termín: 15. 12. 2022

od 14 do 16 hodin

online – Teamsy

lektorka: Mgr. et Mgr. Timea Crofony

o lektorce:

Magisterský titul získala Timea Crofony na Právnické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, 2013) a na Genderových studiích (Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze, 2020). V roce 2019 absolvovala komplexní vzdělávací program MPA v oblasti vědy, výzkumu a inovací. 

Je nezávislou mezinárodní lektorkou genderu pro univerzity a výzkumné organizace v Evropě a projektovou manažerkou a hostitelkou série rozhovorů „Talks on Israel Studies“ Evropské asociace izraelských studií. Dříve působila jako odbornice na genderovou rovnost a lektorka Centra pro gender a vědu Sociologického ústavu AV ČR a jako právnička na VŠUP nebo na Ministerstvu kultury ČR.

Cílem workshopu je poskytnout studentům informace, návody, rady a tipy pro jejich publikační činnost.

Teoretický základ bude podpořen praktickými ukázkami a úkoly.

Můžete si také připravit otázky nebo problémy, se kterými jste se doposud v praxi nebo během studia setkali.

Témata workshopu:

1. blok:

1.         (Anti)plagiátorství (citační etika, Creative Commons, antiplagiátorské systémy)

2.         Citační manažery (Zotero, Mendeley, EndNote Basic, Citace Pro Plus)

3.         Nástroje pro jazykovou korekturu odborných textů v angličtině (Grammarly, Writefull)

2. blok:

1.         Základní citační analýzy (citační databáze, metriky a hodnocení VaV)

2.         Open Access (typy OA, APC, predátoři)

3.         Identifikátory osob, dokumentů, záznamů

4.         Evidence publikační činnosti na UPCE (OBD)

Termíny:

1. blok: 22. 11. 2022

2. blok: 29. 11. 2022

vždy od 9 do 12 hodin

místnost: UA / A3

kapacita: max 25 osob

lektorky: Ing. Blanka Jankovská a Mgr. Veronika Kolínová

o lektorkách:

Ing. Blanka Jankovská

Absolvovala obor Hospodářská politika a správa na Fakultě ekonomicko-správní UPCE. Od r. 2005 pracuje v Univerzitní knihovně UPCE. Nejprve jako informační specialistka a lektorka informačního vzdělávání. Při zaměstnání vystudovala ještě obor Informační studia a knihovnictví na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Od r. 2016 univerzitní knihovnu vede. Specializuje se na elektronické informační zdroje, citační databáze, citování a rešerše.

Mgr. Veronika Kolínová

Absolvovala obor Český jazyk a literatura na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. V univerzitní knihovně UPCE pracuje od roku 2017. Spravuje Digitální knihovnu UPCE, zajišťuje podporu pro akademické a vědeckovýzkumné pracovníky zejména v oblasti publikování a je také lektorkou informačního vzdělávání (se zaměřením na citace a citování).

SAVE THE DATES


Participant will be introduced to possible innovation routes, broader context of IP Protection, stat-up companies and enterpreneurial skill sets.

SPEAKERS:

08/11/22  02.00 pm  - 03.30 pm

Karel Buchta // Start-up Business Strategy and Market Validation

23/11/22 02.00 pm - 03.30 pm

Přemysl Rubeš // Start-up financing, building a company and raising from investors

Do you want

  • to improve your communication and public speaking skills,
  • to give better presentations,
  • to be confident in presenting your ideas,
  • to comfortably give and get constructive feedback,
  • to successfully guide teams and conduct meetings,
  • to hone your leadership and management skills?

Whether you’re a student, professional, stay-at-home parent, or senior, Toastmasters International might help you to improve your communication skills. You’ll learn how to organize and present your ideas and to attract an attention of your listeners. Toastmasters education program will help you to gain the skills and confidence you need to effectively express yourself in many situations, and to manage situations in different working and everyday settings.

Come to visit the DEMO-MEETING of the Pardubice Enthusiasts Club

presented in cooperation with the mentoring program of the University of Pardubice.

Proposed date:

Monday 7. 11. 2022

18:00 – 20:00

place of realization: CB / 03004 – nám. Čs. legií 565

maximum capacity of participants – 25

Pardubice Enthusiasts Toastmasters Club is the first Toastmasters club in the Czech Republic, founded in 1998. Club members meet every Monday at 6:00 to 8:00 pm in the European Club House - Evropský spolkový dům, Pernštýnské náměstí 54, Pardubice. Guests are welcome to join any meeting.

By active participation, club members practise public speaking and leadership skills in a friendly and supportive atmosphere of the club. The activities and education program are executed in English (every Monday), or in German (every other Thursday), but gained skills can be used in a workplace and everyday life in any language environment.

For more information, visit the Club website: https://pardubice.toastmastersclubs.org.

To learn more about the world wide net of clubs of the non-profit organization Toastmasters International visit the web page https://www.toastmasters.org.