Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Microlearning Formats: “Spicing up” the Distance Teaching Modes during the Lockdown Period
Autoři: Brebera Pavel
Rok: 2021
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: INTED 2021 : proceedings
Název nakladatele: International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání: Madrid
Strana od-do: 1487-1493
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Microlearningové formáty jako způsob "ozvláštnění" distanční výuky v období lockdownu V článku je prezentována specifická zkušenost s využitím různých microlearningových formátu v oficiálních obdobích lockdownu v České republice v průběhu roku 2020. Text představuje rozšíření našich předchozích analýz, které byly prováděny v oblasti využívání microlearningu v rámci kurzů anglického jazyka v terciárním vzdělávání v posledních pěti letech. Za účelem poskytnutí vhledu do problematiky učení se anglického jazyka v tomto náročném období autor popisuje konkrétní implementované microlearningové techniky a rověž představuje výsledky svého vlastního menšího výzkumného šetření, zaměřeného na využití platformy Kahoot pro pro potřeby formálního testování.
eng Microlearning Formats: “Spicing up” the Distance Teaching Modes during the Lockdown Period The paper presents our specific experience with the use of various microlearning formats during the official lockdown periods in the Czech Republic throughout the year 2020. The text represents an extension of our previous analyses, which were carried out in the area of microlearning within the English language courses taught at the tertiary level over the past five years. Unlike our previous research efforts in this field, which were primarily conducted in order to provide a balanced account of both the positives and limitations of microlearning within the area of English language learning, this paper mainly intends to pinpoint the potential solutions to the problems caused by a massive transfer to the distance teaching modes. Therefore, the practical issues related to the inevitable use of information technologies for distance learning purposes are combined with some deliberate references to the microlearning theory and to other educational concepts relevant within the current digital era. With regard to the complexity of foreign language course design, the focus of our analyses is not only on providing meaningful learning opportunities but also on searching for adequate ways of carrying out assessment. In order to provide some interesting insights into the issues of enriching the English language learning during a very demanding historical period, the author describes some of the implemented microlearning techniques and also presents the results of his small-scale research investigation aimed at the use of the Kahoot platform for formal assessment purposes. Microlearning; Kahoot; Moodle; English language learning; distance teaching