Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Videoconferencing and shared virtual learning of English for specific purposes
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Conference Proceedings of the 6th edition of ICT for Language Learning
Název nakladatele: Libreriauniversitaria.it
Místo vydání: Florence
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Videokonference a sdílená virtuální výuka odborné angličtiny Autorky se zaměřují na otázku zvýšení motivace a zlepšení autonomního učení studentů prostřednictvím videokonferencí a sdílené virtuální výuky v kurzech odborné angličtiny pro studenty informačních technologií a ekonomie. Prezentují příklad výuky na středně velkých univerzitách, kterými jsou Univerzita Pardubice v v České republice a Univerzita aplikovaných věd Haaga - Helia ve Finsku . Autorky představují několik e- nástrojů ( Moodle , Facebook, Google Disk pro sdílení dokumentů a prezentací) pro zefektivnění učení jazyků a zkvalitnění komunikativních a interkulturních dovedností studentů. Uvedené nástroje a účast na videokonferencích souvisí s posilováním procesu autonomního učení. Autorky podrobněji popisují společné videokonferenční moduly, které byly zavedeny v roce 2011 pro studenty informačních technologií a v roce 2013 rozšířeny do kurzů odborné angličtiny pro ekonomy jako součást projektu UNICOM. Zapojení studenti studují stejný či podobný obor a mají zhruba stejné jazykové kompetence. Autorky nabízejí praktický vhled do problematiky včetně SWOT analýzy. Zaměřují se také na interkulturní problematiku a rozdílný přístup studentů informačních technologií a studentů ekonomie ve vztahu k určeným a vybraným tématům videokonferencí. Na závěr se věnují změnách přístupu v procesu učení, kdy se centrum pozornosti přesouvá z učitele směrem ke studentovi.
eng Videoconferencing and shared virtual learning of English for specific purposes The authors wish to address some issues of enhancing the students' self-motivation and learner autonomy via videoconferencing and virtual learning techniques implemented in ESP courses of English for IT and Business English. They will also present ideas on how to improve the ESP teaching/learning outcomes at middle sized universities in this case the University of Pardubice in the Czech Republic and HAAGA-HELIA University of Applied Sciences in Helsinki, Finland. The authors will discuss some e-instruments (Moodle, Facebook groups, shared Google docs and presentations, Google drive) for improving effective language learning and for achieving desired progress in the students' communicative and cross-cultural competences. The discussed instruments are related to raising the students? learner autonomy through the videoconferencing techniques into the everyday learning-teaching process. The authors will present a joint video-conferencing modules used in co-teaching process which started in the spring of 2011 within the course of English for IT and has been extended to the course of Business English in 2013 as a part of the EU-funded Unicom project. The students involved in these joint courses have approximately the same graduate profiles and language competences. The authors will provide practical insight into the problem issues and SWOT analysis based on hands-on experience. They will also reflect on the intercultural challenges seen through the different approaches of IT and Business English students towards both set and selected topics for VC sessions. Finally they will focus on the shift from the teacher-centered to learner-centered approach. videoconferencing; ICT; e-learning; e-tools; ESP; learner-centered approach