Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Standardisation of Foreign Language Teaching in Higher Education: Intentions and Reality
Autoři: Brebera Pavel
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: ICERI 2013. 6th International Conference of Education, Research and Innovation. Conference Proceedings
Název nakladatele: International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání: Madrid
Strana od-do: 39-46
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Standardizace výuky cizích jazyků v oblasti terciárního vzdělávání: záměry a realita Článek se zabývá některými z klíčových otázek standardizace na poli výuky cizích jazyků na terciární úrovni v českém vzdělávacím kontextu. Čerpá ze zkušeností získaných na Jazykovém centru Univerzity Pardubice v rámci dlouhodobého projektu realizovaného s grantovou podporou EU. Případová studie standardizačních postupů na univerzitě střední velikosti představuje inovativní snahy konkrétního pracoviště zajišťujícího výuku cizích jazyků a zaměřuje se především na roli elektronických rozřazovacích testů, které jsou zadávány velkým počtům osob na začátku jejich studia. Vedle toho jsou diskutovány principy diferenciace výuky v oblasti specifikace výukového obsahu a tvorby efektivních závěrečných jazykových testů. Data získaná v rámci šetření jsou analyzována jak z hlediska měření jazykového progresu studentů, tak i prostřednictvím identifikování studentských subjektivních percepcí výuky cizích jazyků.
eng Standardisation of Foreign Language Teaching in Higher Education: Intentions and Reality The paper addresses some key issues of standardisation within the field of foreign language teaching at the tertiary level in the Czech educational context. It draws on the experience accumulated in the area of foreign language assessment and evaluation at the Language Centre of the University of Pardubice within the long-term project funded by the European Union. The case study of the standardisation procedures at a medium sized university presents the innovative efforts of the particular language teaching department and focuses especially on the role of the electronic placement tests which are administered to large numbers of students at the beginning of their university studies. Besides, the principles of differentiated teaching are discussed both in terms of specifying the content of foreign language courses and developing effective final language tests. The research data are analysed from the perspective of measuring the students? language achievement, as well as by means of identifying the students? subjective perceptions of foreign language education. standardisation; foreign language teaching; assessment; higher education