Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Online Discussion Forum Assignments: English Language Learning via Content Mediation
Rok: 2025
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: ICERI2025 : proceedings
Název nakladatele: International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání: Madrid
Strana od-do: 5671-5676
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Online diskusní fóra: jak se učit cizí jazyk prostřednictvím mediace obsahu Tento článek analyzuje potenciál úkolů založených na principech tzv. "blended learning", které zahrnují komponentu online diskusního fóra v kurzech odborné angličtiny vyučovaných na univerzitní úrovni. Analýza zahrnuje různé typy úkolů a škálu konkrétních intralingvistických mediačních strategií, jak jsou definovány v revidovaném SERR (2020). Článek následně představuje tři případové studie založené na dotazníkovém šetření mezi univerzitními studenty a na obsahové analýze jejich produkce v anglickém jazyce. První případová studie zkoumá vnímání dynamiky online diskusních fór studenty v rámci různých návrhů kombinovaných úkolů. Druhá případová studie porovnává komponenty fóra se zaměřením na oborově specifický obsah versus etické otázky. Třetí případová studie zkoumá propojení dvou odlišných profesních komunit — zdravotnického personálu a odborníků na dopravu — prostřednictvím kombinovaného úkolu zahrnujícího online diskusní fórum. Výsledky tohoto menšího výzkumného šetření naznačují, že uvedený typ úkolů má značný potenciál pro rozvoj relevantních dovedností v anglickém jazyce, zejména v oblasti mediace obsahu specifického pro dané povolání.
eng Online Discussion Forum Assignments: English Language Learning via Content Mediation Abstract The paper analyses the potential of blended assignments that incorporate an online discussion forum component in English for Specific Purposes (ESP) courses taught at the university level. The analysis includes various types of blended assignment design and a range of specific intralinguistic mediation strategies, as defined in the revised CEFR (2020). Accordingly, the paper presents three case studies based on a questionnaire survey conducted among university students and a content analysis of their English language production. The first case study explores students’ perceptions of online discussion forum dynamics within different blended assignment designs. The second case study compares forum components with a focus on discipline-specific content versus ethical issues. The third case study examines the interconnection of two distinct professional communities—healthcare staff and transport specialists—through a blended assignment involving an online discussion forum. The outcomes of this small-scale investigation suggest that such assignments hold considerable potential for developing relevant English language skills, particularly in the area of mediating profession-specific content. ESP; online discussion forum; intralinguistic mediation; blended learning