Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Využití prvků podporujících aspekty soutěživosti s cílem rozvoje jazykové kompetence studentů v eLearningových a blended kurzech anglického jazyka
Autoři: Brebera Pavel
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2016
Název nakladatele: Gaudeamus
Místo vydání: Hradec Králové
Strana od-do: 8-13
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Využití prvků podporujících aspekty soutěživosti s cílem rozvoje jazykové kompetence studentů v eLearningových a blended kurzech anglického jazyka V příspěvku jsou představeny dva konkrétní způsoby obohacení předmětu anglický jazyk na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice prostřednictvím multiplatformního využití gamifikačního potenciálu záměrně zvolených eLearningových nástrojů. Jsou jimi jednak ryze jazykově zaměřená výuková platforma Duolingo a dále obecněji využitelný multiplatformní systém na získávání reakcí žáků prostřednictvím mobilních zařízení Kahoot!. Primární využití těchto nástrojů bylo cíleno na záměrné vytváření různorodých příležitostí pro rozvoj jazykové kompetence studentů v anglickém jazyce, a to jednak formou podpory aspektů soutěživosti ve třídě i mimo ni a zároveň realizací přesahů z prostředí formální výuky směrem k dalším učebním kontextům.
eng Use of the tools supporting the aspects of competitiveness with the aim of developing the students' language competence in the eLearning and blended courses of English language The paper presents two specific ways of enriching the English language course taught at the Transport Faculty of the University of Pardubice by means of the multiplatform exploitation of the gamification potential of the the selected eLearning tools. These tools are represented by the language teaching platform Duolingo and more general multiplatform system for obtaining the immediate students' responses via their mobile devices Kahoot!. The primary use of these tools was aimed at offering various types of opportunities for the development of the students' English language competence by means of supporting the aspects of competitiveness inside or outside the classroom as well as creating the overlaps between the formal curriculum and other learning contexts. Duolingo; Kahoot; gamification; foreign language teaching; eLearning, blended learning