Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Učíme se navzájem aneb ICT ve výuce cizích jazyků kreativně
Autoři: Čonková Markéta | Pospíšilová Linda | Rohlíková Lucie
Rok: 2014
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Cizí jazyky
Strana od-do: 36-41
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Učíme se navzájem aneb ICT ve výuce cizích jazyků kreativně Článek prezentuje výběr způsobů, jakými učitelé využívají technologie k rozvoji kreativity a různorodosti ve výuce a učení se cizímu jazyku. Nejprve jsou nastíněny výsledky průzkumu využívání ICT technologií ve školách následované příklady dobré praxe a případovými studiemi vybraných a ověřených aplikací a platforem vhodných pro výuku cizích jazyků metodami činnostního učení a sdílení. Mobilní zařízení a platforma pro tvorbu digitálního portfolia mohou u studentů podporovat a pomoci rozvíjet spolupráci, kreativitu a kritické myšlení.
eng Reciprocal Learning – ICT in Creative Language Teaching and Learning The article presents a collection of ways how teachers use technology to enhance creativity and variety in language teaching and learning. Initially the outcomes of the survey of ICT use at schools are outlined and they are followed by good practice examples and case studies of proven applications and platforms suitable for language learning by means of learning by doing and sharing. Mobile devices and e-portfolio platforms can support and develop cooperation, creativity, and critical thinking in students. technology; creativity; learning by doing; sharing; mobile devices; e-portfolio; language teaching