Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Video conferencing in Teaching Cross-cultural Competences
Autoři: Denksteinová Markéta | Sundh Stellan
Rok: 2015
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: CASALC Review
Strana od-do: 157-168
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Videokonfereování ve výuce interkulturních dovedností Mezinárodnı́ obchodnı́ komunikace vyžaduje adekvátnı́ dovednosti komunikace v anglickém jazyce. Za tı́mto účelem vyžaduje globálnı́ společnost pracovnı́ sı́lu, která je nejen schopna použı́vat angličtinu pro přijı́mánı́ informacı́, ale také k vlastnı́mu ústnı́mu a psanému projevu. Je tedy životnı́ nutnostı́ vzdělávacı́ch institucı́ připravit studenty efektivně a možná vı́ce než jindy, na rychlou a spolehlivou komunikaci prostřednictvı́m Skypu či videokonferencı́. Na druhou stranu kurikula vyššı́ch vzdělávacı́ch institucı́ jsou naplněna dalšı́mi požadavky na studenta pro úspěšné začleněnı́ do pracovnı́ho prostředı́. Motivace jak pak klı́čová pro samotné učenı́ studentů a proto je nezbytné vytvá řet takové podmı́nky pro studium jazyků, které by navozovaly dojem autentičnosti a byly relevantnı́ studijnı́mu zaměřenı́ v co nejvyššı́ možné mı́ře.
eng Video conferencing in Teaching Cross-cultural Competences International communication in business requires adequate skills in English. For this purpose, the global community requires a working force who can not only use the English language for reception of information but also for oral and written production. It is thus vital for educational institutions to prepare students efficiently and possibly more than ever, for fast and reliable oral communication with the help of Skype or video conferences. At the same time the curricula of higher education are ϐilled with what the students need in many other respects to be able to succeed in their future career. Studies of language can therefore be challenged by other courses and activities, all necessary to have at hand in a more complex and demanding working environment. Motivation is central in students’ learning and therefore it is crucial to create conditions for learning languages that students experience as both relevant and authentic-like. Intercultural competences; videoconferencing; oral production