Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Innovations in LSP / LAP courses in postgraduate programmes at the University of Pardubice
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: UNICOM 2014. Sborník příspěvků z konference. Conference Proceedings
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 44-47
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Inovace ve výuce jazyků pro specifické a akademické účely v magisterských programech Univerzity Pardubice Cílem příspěvku je prezentovat inovace ve výuce cizích jazyků pro odborné a akademické účely v magisterských a doktorských studijních programech Univerzity Pardubice (UPa), kterou garantuje Jazykové centrum UPa. Tyto inovace jsou v souladu s prioritami současné lingvodidaktiky, reflektujícími nezbytné posuny v přístupech k vyučování a učení se cizím jazykům v souvislosti s globálními změnami ve všech oblastech lidského života v posledních několika desetiletích. Kromě jiného vycházejí z post-komunikativních přístupů a z nutnosti přehodnotit cíle a metody výuky angličtiny v souvislosti s její rolí mezinárodního dorozumívacího jazyka (lingua franca). Jádrem příspěvku jsou příklady inovativních přístupů k tvorbě sylabu, zahrnující volbu obsahu kurzů, metody výuky a formy závěrečných atestací. tvorba sylabu; inovace; ELT; LSP; LAP
eng Innovations in LSP / LAP courses in postgraduate programmes at the University of Pardubice The goal of this paper is to present some innovative approaches to course design and methods in teaching Languages for Specific Purposes (LSP) and Languages for Academic Purposes (LAP) in postgraduate programmes. The approaches are in line with priorities accentuated in the current foreign language teaching methodology, ranging from beliefs connected with the so-called postmethod concept to the necessity of rethinking English Language Teaching (ELT) goals and methods in connection with the role of English as a lingua franca. The core of the paper lies in examples illustrating innovative approaches to language learning and teaching carried out at the Language Centre of the University of Pardubice, Czech Republic. They include designing new courses, modules, or methods of testing in the area of LSP and LAP. These are based on the research and experience of the local staff as well as the expertise of their partners from other universities throughout the country and abroad. course design; innovations; ELT; LSP; LAP