Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Digital Badges as an Organisational Principle of the Language Course
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Conference Proceedings: ICT for Language Learning. 7th edition
Název nakladatele: Libreriauniversitaria.it
Místo vydání: Florence
Strana od-do: 167-172
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Digitální odznaky jako organizační princip jazykového kurzu Cílem příspěvku je prezentovat úvodní fázi pilotního projektu zaměřeného na využití digitálních odznaků v kontextu vyučování angického jazyka na Univerzitě Pardubice, který byl realizován s grantovou podporou Evropské unie. Potenciál digitálních odznaků je diskutována na úrovni intergračního principu formálního hodnocení, neformálního hodnocení a sebehodnocení ve výuce anglického jazyka. Digitální odznaky jsou představeny v rámci obecnějšich teorií hodnocení formou portfolia. V souladu se zaměřením příspěvku jsou zdůrazněny následující aspekty využívání digitálních odznaků: podpora procesů učení u studentů systematicky a na dlouhodobé bázi, zvýšení zaangažovanosti studentů v rámci procesů učení a identifikace získaných dovedností studentů za účelem jejich profesní sebeprezentace. Článek rovněž představuje empirická zjištění, získaná prostřednictvím dotazníkového šetření zaměřeného na subjektivní percepce digitálních odznaků ze strany zúčastněných studentů. digitální odznak; hodnocení; vyučování anglického jazyka
eng Digital Badges as an Organisational Principle of the Language Course The aim of the paper is to present the initial phase of the pilot project focused on the use of digital badges in the context of English language teaching (ELT) at the University of Pardubice, Czech Republic, which was carried out with the support of EU-funding. The potential of digital badges is discussed at the level of an integration principle of formal assessment, informal assessment and self-assessment in ELT. Therefore, digital badges are presented within the framework of general theories of portfolio assessment. In accordance with the focus of the paper, the following aspects of using digital badges are emphasised: supporting the students’ learning processes systematically and on a long-term basis, increasing student commitment in the learning process and identifying the acquired skills for the purpose of the students’ self-presentation in their professional Résumé. Besides, the paper presents the empirical evidence obtained by means of a questionnaire survey in order to illustrate the subjective perceptions of digital badges expressed by the students involved. digital badge; assessment; English language teaching