Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Analýza potřeb ve vyučování odborného anglického jazyka
Rok: 2010
Druh publikace: ostatní - dizertace
Název nakladatele: Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání: Olomouc
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analýza potřeb ve vyučování odborného anglického jazyka Práce je zaměřena na analýzu potřeb ve vyučování odborného AJ. Teoretická část popisuje východiska analýzy potřeb a přihlíží ke specifikům vzdělávání na VŠ. Výzkumný design zvolený pro účely této práce se opírá o principy akčního výzkumu a využívá smíšeného modelu kombinujícího kvalitativní a kvantitativní přístupy. Jedním z cílů, které byly v práci naplněny, bylo přispět k analýze potřeb jazykového vzdělávání pro účely uplatnění absolventů VŠ na trhu práce, a tím ke zlepšení efektů vzdělávacích procesů pro trh práce. Druhý cíl, inovace sylabu kurzu AJ pro studenty oboru IT na FEI Univerzity Pardubice na základě analýzy jejich komunikativních potřeb, byl splněn v podobě konkrétního výstupu - nového sylabu včetně doporučení výukových materiálů a metod, organizačních forem a způsobů hodnocení a s přihlédnutím k požadavkům na standardizaci cizojazyčného vzdělávání v evropském kontextu. odborný anglický jazyk; analýza potřeb; vysokoškolské vzdělávání; tvorba sylabu; trh práce; informační technologie; akční výzkum
eng Needs Analysis in ESP The dissertation deals with needs analysis in ESP. The theoretical part focuses primarily on the grounds of needs analysis, taking account of some specifics of tertiary education. The investigation was based on the principles of action research. The dissertation had two main goals. One of them was to contribute to the analysis of needs in language teaching for the purpose of a successful career start of university graduates on the job market and help improve the effects of educational processes for the job market. The other goal was to innovate the syllabus for a course of English for IT. The innovated syllabus includes recommended textbooks and other materials, methods and forms of teaching and assessment methods. When designing the new syllabus, recommendations presented in the Council of Europe’s documents were taken into consideration. English for Specific Purposes (ESP); needs analysis; tertiary education; syllabus design; job market; information technologies; action research