Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Projektování kurikula: prostředek profesního rozvoje u učitelů anglického jazyka
Autoři: Brebera Pavel
Rok: 2010
Druh publikace: ostatní - dizertace
Název nakladatele: Masarykova univerzita
Místo vydání: Brno
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Projektování kurikula: prostředek profesního rozvoje u učitelů anglického jazyka Disertační práce se zabývá tématem projektování kurikula jako prostředku profesního rozvoje u učitelů anglického jazyka. Jádrem teoretické části je pak podrobnější pohled na roli učitele v kontextu kurikulární reformy, jehož vyústěním je definice našeho klíčového konceptu: projektovací kompetence. Na základě této definice jsou představeny dvě perspektivy: jak učitel projektuje a utváří kurikulum a jak akt projektování kurikula utváří samotného učitele. Empirická část představuje výsledky dlouhodobého výzkumu realizovaného u 79 začínajících učitelů anglického jazyka v přípravném období kurikulární reformy v České republice (2004-7: mezi oficiálním schválením RVP ZV a jeho povinným náběhem ve školách). Šetření je primárně založeno na kvalitativních datech a je doplněno kvantitativní analýzou; rovněž zahrnuje akčně-výzkumné aspekty. Prezentace výsledků je strukturována do několika částí: kontexty, zvládací strategie a procesy profesního rozvoje. kurikulární reforma; projektování kurikula; profesní rozvoj učitele; začínající učitel; učitel anglického jazyka
eng Curriculum design: a means of an English language teacher professional development The dissertation deals with the issue of curriculum design a means of an English language teacher professional development. The core of the theoretical part is then represented by a close examination of the role of teacher within the curricular reform which results in the definition of our key concept: the curriculum design competence. Based on that definition, two perspectives are being offered: how teacher designs and shapes the curriculum and how the act of designing curriculum shapes the teacher. The empirical part presents the outcomes of the long-term research carried out within the population of 79 English language novice teachers in the preparatory period of curricular reform in the Czech Republic (2004-7). The investigation is primarily based on qualitative data and complemented by quantitative analysis; it also includes action-research aspects. The presentation of the results is structured into several parts: contexts, coping strategies and processes of professional development. curricular reform; curriculum design; teacher professional development; novice teacher; English language teacher