Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

K procesům utváření didaktických znalostí obsahu v raných fázích učitelské dráhy
Autoři: Píšová Michaela | Brebera Pavel
Rok: 2007
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu?
Název nakladatele: PAIDO
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 75-90
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze K procesům utváření didaktických znalostí obsahu v raných fázích učitelské dráhy Příspěvek prezentuje případovou studii tvorby návrhu části školního vzdělávacího programu v oboru cizí jazyk / anglický jazyk. Cílem článku je na tomto základě formulovat některé otázky, které mohou pomoci přesněji vymezit kategorii didaktické znalosti obsahu a naznačit další cesty k pochopení a uchopení dané kategorie i procesů jejího utváření u učitelů v raných fázích jejich profesní dráhy. poznatková báze učitelství, didaktická znalost obsahu, začínající učitel, přípravné vzdělávání učitelů
eng On the processes of forming pedagogical content knowledge in the earlier stages of a teaching career The article presents a case study of a part of school educational programme design in the subject area of foreign languages / English. The authors formulate questions that may help determine the category of pedagogical content knowledge more precisely and suggest approaches to understanding and handling the given category and the processes of its forming in teachers in the early stages of their career. knowledge base of teaching, pedagogical content knowledge, novice teacher, pre-service teacher education