Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

English for Specific Purposes or English for Life? Reflecting the Needs and Measuring the Achievement
Rok: 2010
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 5th International Scientific Conference. Theory for Practice in the Education of Contemporary Society. Scientific Articles and Conference Proceedings
Název nakladatele: Rigas Pedagogijas un izglitibas vadibas akademija
Místo vydání: Riga
Strana od-do: 115-119
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Odborná angličtna nebo angličtina pro život? Reflexe potřeb a měření dosažené úrovně Článek se pokouší představit některá z naléhavých témat výuky odborného anglického jazyka v oblasti vysokoškolského vzdělávání v českém vzdělávacím kontextu. Proto jsou nejprve uvedeny některé konvergující trendy v oblasti evropské vzdělávací politiky a poté je za účelem vydefinování rámce pro další analýzy využita teorie projektování kurikula. Cílem článku je odkrýt specifika vztahu teorie a praxe na poli projektování kurikula v oblasti odborného anglického jazyka a navrhnout některé způsoby implementace těchto zjištění do univerzitních studijních programů. projektování kurikula; odborný anglický jazyk; analýza potřeb; hodnocení; dotazník; semistrukturovaný rozhovor
eng English for Specific Purposes or English for Life? Reflecting the Needs and Measuring the Achievement The paper attempts to present some pressing issues of teaching ESP in the area of higher education in the Czech educational context. It, therefore, pinpoints some convergent trends in the EU educational policy and subsequently, it uses the theory of curriculum design in order to define the framework for further analyses. The aim of the paper is to disclose the specifics of the relationship between the theory and practice in the field of ESP curriculum design and to propose some ways how to implement the findings into the university study programmes. curriculum design; ESP; needs analysis; assessment; questionnaire; semi-structured interview