Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

dsc1391-enhanced-382154186699.jpg

Jsem mladá žena, která má ráda jak vědecké bádání, tak práci s lidmi. Kromě práce v laboratoři mě baví učit a sdílet svoje poznatky, a snad i jiný způsob uvažování o vědě a životě, se studenty i kolegy. Na ústavu Environmentálního a chemického inženýrství, kde v současnosti pracuji, jsem i studovala a zde jsem se „nadchla“ pro obor Ekotoxikologie. Tento obor mě, díky svému multioborovému charakteru, jak stále baví, tak mi každým rokem víc a víc rozšiřuje obzory. Během mých studií se zde tento obor vyučoval teoreticky, ale v rámci mého doktorského studia a posléze nástupu na místo vědeckého pracovníka se mi podařilo vytvořit zde laboratoř pro praktické provádění ekotoxikologických biotestů, využívaných jak pro mé vědecké bádání, tak pro výuku laboratorních úloh zaměřených na tuto problematiku. Své zkušenosti pro tuto práci jsem sbírala ve Výzkumném ústavu organických syntéz v Rybitví, v Centru Ekologie, Toxikologie a Analytiky. Zde jsem absolvovala dlouhodobou, téměř roční stáž, v jejímž rámci jsem vypracovala svoji diplomovou práci. Během doktorského studia jsem dále absolvovala krátkodobou stáž ve Švýcarském Národním Výzkumném Ústavu Akvatických věd a Technologií, odkud jsem si odnesla mnoho užitečného, ať už z pohledu zlepšení komunikačních dovedností v cizím jazyce, tak odborných znalostí z problematiky ekotoxikologie. Ve třetím ročníku doktorského studia jsem se také stala matkou. Doktorské studium jsem dokončila ve čtvrtém ročníku a po obhajobě disertace se mi podařilo nastoupit na místo vědeckého pracovníka. Po dvou letech jsem přestoupila na místo odborného asistenta a v současnosti se podílím i na výuce.

V oblasti mentoringu nemám větší zkušenosti, ale v rámci stáže ve Švýcarsku jsem se setkala se „zaškolovacím“ přístupem pro nově příchozí, který definici mentoringu v podstatě naplňuje a velice mi tehdy pomohl rychle zapadnout a zorientovat se v novém prostředí. Mentoring považuji za užitečný nástroj pro rozvoj, kvituji jeho vznik na Univerzitě Pardubice a doporučuji ho každému. Myslím si, že vzhledem k mým zkušenostem s kombinací studia a později zaměstnání s malým dítětem mám co nabídnout zejména mladým vědkyním.

Ve volném čase se věnuji své malé dceři a rodině. Od mala jsem se zajímala o vesmír, přírodu a zvířata a sama jich několik mám. Mám ráda překážkové běhy typu Gladiator race a kolektivní hry a sporty. Posledních pár let se zajímám o psychologií osobnosti, vývojovou psychologii a pedagogiku.