Skip to main content

Login for students

Login for employees

Mgr. Linda Pospíšilová, Ph.D.

User picture
  • linda.pospisilova@upce.cz
  • 466 036 483
  • Rectorate and University Units

    Language Center (92300)

    assistant professor
  • Consultation hours

    To be arranged via e-mail.

  • Teaching
  • Professional profile
  • Publications
  • Projects
  • Other activities

Teaching

JC/AB201 (2023) - - CV -
JC/AB204 (2023) G - - -
JC/CDACW (2023) G - - -
JC/CDACX (2023) G - - -
JC/CPABE (2023) G - - -
JC/CPABF (2023) G - - -
JC/CPABG (2023) G - - -
JC/CPACU (2023) G - CV -
JC/CPACV (2023) G - CV -
JC/CPACW (2023) G - CV -
JC/CPAEF (2023) G - - -
JC/CPAEG (2023) G - - -
JC/CPA1E (2023) G - - -
JC/CPA1F (2023) G - - -
JC/CPA2F (2023) G - - -
JC/CPA2G (2023) G - - -
JC/CPA3V (2023) G - - -
JC/CPA3W (2023) G - - -
JC/UPAUE (2023) G - - -
JC/UPAUF (2023) G - - -

Timetable

Dates

24. 05. 2024
10:30 - 12:00 DB / 01002 JC CPACV 3

Education and academic qualifications

Rok
2000

Study and work stay

Země
Germany
Město
Leipzig
Instituce
University of Leipzig
Rok
2011
Délka pobytu
0,0 months
Město
Netherlands, Meppel
Instituce
Stenden University in Meppel
Rok
2015
Délka pobytu
0,0 months
Země
Finland
Město
Oulu
Instituce
University of Oulu
Rok
2013
Délka pobytu
0,0 months
Země
Finland
Město
Oulu
Instituce
University of Oulu
Rok
2017
Délka pobytu
0,0 months
Město
Meppel
Instituce
Stenden University of Applied Sciences
Rok
2016
Délka pobytu
0,0 months
Země
Sweden
Město
Sweden
Instituce
Uppsala University, Campus Gotland, Sweden
Rok
2018
Délka pobytu
0,0 months

Membership

Název
CASALC
Od (rok)
2009
Název
Mahara DE
Od (rok)
2014
Název
Mahara User Group
Od (rok)
2012
Název
europortfolio
Od (rok)
2014

Publications

POSPÍŠILOVÁ, L. - VRBÍK, V. Digital Portfolio, Its History and Use Not Only in Language Learning: Literature Review. In DisCo 2021: Active Learning in Digital Era. Praha: Centre for Higher Education Studies, 2021. s. 298-308 s. ISBN 978-80-86302-88-1.
POSPÍŠILOVÁ, L. Chapter 6: Enhancing Language Learner Autonomy with ePortfolio Implementation. In The Teacher’s Role in Developing Learner Autonomy. 1. vyd. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing Limited, 2020. 24 s. ISBN: 978-1-65927-135-5.
POSPÍŠILOVÁ, L. Enhancing Learner Autonomy and Active Learning Using Digital Portfolio. In Active Learning Strategies in Higher Education : Teaching for Leadership, Innovation, and Creativity. 1. vyd. Bradford: Emerald Group Publishing Limited, 2018. 20 s. ISBN: 978-1-78714-488-0.
POSPÍŠILOVÁ, L. Individualized and Autonomous Learning and Assessment with ePortfolio Use. In EDULEARN18 Proceedings. Madrid: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2018. s. 3026-3032 s. ISBN 978-84-09-02709-5.
POSPÍŠILOVÁ, L. Elektronické portfolio jako nástroj rozvoje autonomie a jazykových kompetencí vysokoškolských studentů ve výuce odborného anglického jazyka. In ICTE 2018 Information and Communication Technology in Education. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2018. s. 76-88 s. ISBN 978-80-7599-029-7.
POSPÍŠILOVÁ, L. Through assessment and ePortfolio towards self-directed learning. In Proceedings of the 16th European Conference on e-Learning. ECEL 2017. Reading: Academic Conferences and Publishing International, 2017. s. 439-445 s. ISBN 978-1-911218-60-9.
POSPÍŠILOVÁ, L. Towards autonomous learning with ePortfolio evidence. In DisCo2017 : open education as a way to a knowledge society. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2017. s. 376-382 s. ISBN 978-80-86302-82-9.
POSPÍŠILOVÁ, L. ePortfolio jako nástroj rozvoje autonomního učení. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2016. Hradec Králové: Gaudeamus, 2016. s. 84-89 s. ISBN 978-80-7435-657-5.
POSPÍŠILOVÁ, L. Enhancing Language Learner Autonomy Through ePortfolio Use. In Proceedings of the European Conference on e-Learning, ECEL. Sonning Common: Academic Conferences and Publishing International Limited, 2016. s. 744 - 749 s. ISBN 978-1-911218-18-0.
BEZDÍČKOVÁ, Z. - POSPÍŠILOVÁ, L. Podpora komunikace vědeckých výstupů v anglickém jazyce. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2015. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. s. 26-33 s. ISBN 978-80-7435-615-5.
BREBERA, P. - POSPÍŠILOVÁ, L. Badging in Language Learning: A Step beyond Gamification. In DisCo 2015: From Analog Education to Digital Education. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2015. s. 15-24 s. ISBN 978-80-86302-47-8.
ČONKOVÁ, M. - POSPÍŠILOVÁ, L. - ROHLÍKOVÁ, L. Učíme se navzájem aneb ICT ve výuce cizích jazyků kreativně Cizí jazyky, 2014, vol. 57, no. 3, s. 36-41. ISSN: 1210-0811.
BREBERA, P. - POSPÍŠILOVÁ, L. Využití "Badges" v kurzech odborného anglického jazyka v LMS Moodle. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2014. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. s. 8-13 s. ISBN 978-80-7435-481-6.
BREBERA, P. - POSPÍŠILOVÁ, L. Digitální odznaky: prostředek podpory procesů hodnocení ve výuce cizích jazyků. In UNICOM 2014. Sborník příspěvků z konference. Conference Proceedings. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. s. 17-22 s. ISBN 978-80-7395-862-6.
BREBERA, P. - POSPÍŠILOVÁ, L. Digital Badges as an Organisational Principle of the Language Course. In Conference Proceedings: ICT for Language Learning. 7th edition. Florence: Libreriauniversitaria.it, 2014. s. 167-172 s. ISBN 978-88-6292-548-8.
POSPÍŠILOVÁ, L. Spojení Moodle a Mahary v kurzu Angličtina pro polygrafii. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2013. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013. s. 27-32 s. ISBN 978-80-7435-327-7.
POSPÍŠILOVÁ, L. - PODLÁSKOVÁ, I. Towards Excellence Through Language Teaching Innovations - EU Funded Project at University of Pardubice. In INTED 2013. 7th International Technology, Education and Development Conference. Madrid: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2013. s. 4379-4386 s. ISBN 978-84-616-2661-8.
REIMANNOVÁ, I. - POSPÍŠILOVÁ, L. Virtual English Student Teacher. In Bildung und Sprachen in Europa / Education and Languages in Europe. Münster: LIT Verlag, 2013. s. 419-428 s. ISBN 978-3-643-50505-7.
POSPÍŠILOVÁ, L. - REIMANNOVÁ, I. Osobní učební prostředí českých a finských studentů. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2013. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013. s. 125-130 s. ISBN 978-80-7435-327-7.
POSPÍŠILOVÁ, L. - BEZDÍČKOVÁ, Z. - CIBEROVÁ, D. Anglický jazyk pro chemii v LMS Moodle. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2011 Hradec Králové. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. s. 27-32 s. ISBN 978-80-7435-153-2.
POSPÍŠILOVÁ, L. - BEZDÍČKOVÁ, Z. English for Science in LMS Moodle. In MoodleMoot.cz 2011. Ostrava: Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, 2011. s. 30-34 s. ISBN 978-80-248-2496-3.
BEZDÍČKOVÁ, Z. - PODLÁSKOVÁ, I. - POSPÍŠILOVÁ, L. - KRČMÁŘ, P. Application of Students' Experience of Social Networking in Learning/Teaching Process. In Kompetence v cizích jazycích jako důležitá součást profilu absolventa vysoké školy III. Brno: Univerzita obrany v Brně, 2011. s. 20-23 s. ISBN 978-80-7231-809-4.
BREBERA, P. - POSPÍŠILOVÁ, L. Linking English to Chemistry: e-stories of the students of the Faculty of Chemical Technology. In English in Today's Science World. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2010. s. 11-17 s. ISBN 978-80-223-2854-8.
KRČMÁŘ, P. - POSPÍŠILOVÁ, L. English Moodling For Health Studies. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2010. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. s. 31-34 s. ISBN 978-80-7435-067-2.
POSPÍŠILOVÁ, L. - KRČMÁŘ, P. E-Learning As A Tool For Distance Language Teaching. In DisCo 2010. Sborník příspěvků 6. mezinárodní konference o distančním vzdělávání. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010. s. 126-129 s. ISBN 978-80-7043-911-1.
KRČMÁŘ, P. - POSPÍŠILOVÁ, L. Distant ESP Learning Challenges: Solution by eLearning. In Lingua Summit 2009. Jazykové výzvy 21. storočia. Trenčín: Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne, 2009. s. 132-135 s. ISBN 978-80-8075-438-9.
POSPÍŠILOVÁ, L. - KRČMÁŘ, P. Případová studie e-learningové podpory odborné výuky jazyků na Univerzitě Pardubice. In Sborník 6. ročníku konference o elektronické podpoře výuky SCO 2009. Brno: Masarykova univerzita, 2009. s. 150-154 s. ISBN 978-80-210-4878-2.

Projects

Innovative and integrated concept of language training towards quality assurance, excellence and internationalization (Unicom)
01.01.12 - 31.12.14
Programme: Operational Programme Education for Competitiveness
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator


01.01.11 - 31.12.11
Programme: HEDF - F5 d)
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator


01.01.09 - 31.12.09
Programme: HEDF - F5 d)
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator


01.01.07 - 31.12.07
Programme: HEDF - F5 d)
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator

Other activities

eLearning, blended learning, online learning, mLearning

LMS Moodle, course creation, internal system administration

Mahara ePortfolio, system administration

Courses for university employees

English for Scientists

Academic Writing