Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Addressing Professional Competence (a case study)
Authors: Píšová Michaela | Brebera Pavel
Year: 2006
Type of publication: ostatní - přednáška nebo poster
Name of source: A Vision of European Teaching and Learning. 3rd International Conference on The New Role of the Teacher
Publisher name: The Learning Teacher Network
Place:
Page from-to:
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze K profesní kompetenci (případová studie) Je učitel / student učitelství profesně kompetentní? Tato otázka zní sice snadně, hledání odpovědi je nicméně velmi obtížné. Prezentac nabízí polemiku v otázce možností rozvíjení a hodnocení úrovně dosažené profesní kompetence u studentů učitelství. Za tímto účelem bude nejprve vydefinován koncept profesní kompetence a poté bude prezentována konkrétní případová studie profesního rozvoje skupiny studentů učitelství.
eng Addressing Professional Competence (a case study) Is the teacher/student teacher "professionally competent"? A simple question, yet very difficult to answer. The presentation will offer a discussion of an attempt to promote and assess the level of professional competence in teacher trainees. In order to do that the concept of professional competence will be defined and a case study of evaluation of student teacher professional development presented. defining professional competence: competence as a holistic concept, assessing professional competence (in teacher trainees), case study