Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Benefits of Data-Driven Language Learning
Year: 2006
Type of publication: ostatní - přednáška nebo poster
Name of source: Ways to Teaching and Learning. 5th International and 9th National ATECR Conference
Publisher name: ATECR
Page from-to: nestránkováno
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Přínos souborů jazykových dat pro studium jazyků Po první vlně obdivu k novým technologiím přichází období, kdy se hledá opravdu účelné začlenění do výuky cizích jazyků. Konkordanční programy jsou příkladem takového vlivu nových technologií na práci studentů i učitelů. Tento software totiž umožňuje pracovat s jazykovými korpusy takovým způsobem, který byl dříve nepředstavitelný. Na druhé straně si však učitelé musejí být vědomi nebezpečí, která jsou v této práci též skryta ? desinterpretace výsledků, zjednodušené závěry apod. V prezentaci budou demonstrovány i některé konkrétní aktivity a navržena efektivní řešení. authentic language, ICT, corpus, concordance
eng Benefits of Data-Driven Language Learning After the first stage of enchantment by new technologies, teachers look for ways of truly effective incorporation of ICT into language learning and teaching. Concordance programmes give an example of a potential powerful influence of new technologies on the work of students and teachers. Such software enables them to do things unthinkable before, to bring authenticity of language material into learning process. Corpus materials can help students learn language for real life situations. But can EFL teachers avoid the pitfalls of authentic language materials, misinterpretations of findings, simplified conclusions? Some practical activities using concordance can suggest effective and beneficial solutions. authentic language, ICT, corpus, concordance