Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Intercultural elements in textbooks for Business German students of FEA and German for Business
Authors: Bourová Ilona
Year: 2005
Type of publication: ostatní - přednáška nebo poster
Name of source: Interkulturní dimenze ve výuce cizích jazyků
Publisher name: Univerzita Pardubice
Place: Pardubice
Page from-to:
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Interkulturní prvky v učebnicích odborné ekonomické němčiny pro studenty FES a NHP Cílem příspěvku je poukázat na důležitost interkulturní kompetence ve výuce německého jazyka a analýza vybraných (používaných) učebnic němčiny pro hospodářskou praxi z hlediska orientace na tyto interkulturní prvky. Autorky si všímají cvičení s interkulturní tématikou, zda se v učebnicích vyskytuje a pokud ano, kterých zemí se týká, a do jaké míry je tam zahrnuta Česká republika. interkulturní, kompetence, aspekty, výuka, cizí jazyky, učebnice, cizí kultura, komunikace, turismus, ekonomika
eng Intercultural elements in textbooks for Business German students of FEA and German for Business The aim of the paper is to emphasise intercultural competence in the German language teaching and analysis of currently used textbooks in Business German in terms of intercultural aspects. The authors deal with intercultural topicas treated in textbooks and whether these are dealt with in the Czech context. cross-cultural competence, teaching foreign languages, communication, target culture, tourism, economy