Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Teacher as a key agent in creating an effective learning environment
Authors: Brebera Pavel | Píšová Michaela | Rýdl Karel
Year: 2007
Type of publication: ostatní - přednáška nebo poster
Publisher name: The Learning Teacher Network
Page from-to: nestránkováno
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Klíčová role učitele při vytváření efektivního učícího se prostředí Probíhající civilizační změny (globalizace, postmoderní paradigma, proměna hodnot, atd.) nepochybně představují kvalitativně nové prostředí, v němž působí naše školy. Jedním z pokusů reagovat na potřeby "učící se společnosti" je kurikulární reforma a s ní spojený důraz na klíčové koncepty zajišťování kvality, autonomie a otevřenosti. Klíčovou roli mezi nositeli vzdělávací změny hraje učitel. Tento fundamentálně nový úkol, který musí současný učitel řešit bude demonstrován a analyzován prostřednictvím autentických materiálů ze vzdělávacích institucí.
eng Teacher as a key agent in creating an effective learning environment The ongoing civilisation changes (globalisation, post modern paradigm, value changes, etc.) undoubtedly represent a qualitatively new environment in which our schools have to operate. One of the attempts to respond to the needs of the "learning society" in Czech educational context is the current process of curriculum reform and the related focus on key concepts of quality assurance, autonomy and openness. It is the teacher who plays a key role amongst the agents of educational change. This fundamentally new task the teacher has to address will be analysed and demonstrated by means of authentic materials from educational institutions. curricular reform;student teacher;novice teacher;teacher professional development; learning community