Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Koncept pedagogické inovace v českém a anglickém diskurzu
Authors: Brebera Pavel
Year: 2005
Type of publication: článek v odborném periodiku
Name of source: Scientific Papers of the University of Pardubice, Series C, Faculty of Humanities
Publisher name: Univerzita Pardubice
Place: Pardubice
Page from-to: 117-126
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Koncept pedagogické inovace v českém a anglickém diskurzu Článek se pokouší identifikovat některá specifika konceptu pedagogické inovace, a to na základě hledání existujících významových odlišností při srovnání českého a anglického diskurzu. Prezentace současného náhledu na termín pedagogické inovace je zde podpořena obsahovou analýzou konkrétního textového materiálu, ve kterém se s termínem inovací velmi často operuje ? katalogu programu Socrates Arion 2003/2004. vzdělávání;inovace
eng The concept of educational innovation in Czech and English discourse The article is focused on identifying some specifics of the use of terms innovation/improvement in the field of education in Czech and English discourse. These issues have been analysed with help of topic relevant literature and by means of carrying out a content analysis of the official catalogue of study visits within the programme Socrates Arion 2003/2004. education;innovation;improvement