Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Počítačová gramotnost ? specifické problémy celoživotního vzdělávání
Year: 2003
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Podnikání, globalizace, etika
Publisher name: Prion
Place: Hradec Králové
Page from-to: 119-121
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Počítačová gramotnost ? specifické problémy celoživotního vzdělávání Další vzdělávání dospělé populace v oblasti informačních a komunikačních technologií je specifické v tom, že frekventanti se vzdělávají v problematice mimo svůj obor, v problematice s dynamickým vývojem vynucujícím si další dovzdělávání, aj. Při organizování kurzů nestačí pouze masivní podpora, je nutné zohlednit specifické charakteristiky cílové skupiny, aby ve výsledku se vynaložené investice a úsilí neminuly účinkem. Jen tak budou vytvořeny rovné podmínky pro všechny v přístupu k informacím. počítačová gramotnost, informační a komunikační technologie, celoživotní vzdělávání
eng Computer Literacy - Specific Problems of Whole-Life Education Computer literacy at the level of company information systems is a concern of all employees and on the part of the employer this is regarded as a matter of course. Computer literacy at the level of public communication and public access to information sources is already the concern of not only the given individual, but it represents an all-society or a state priority, e.g. for the reason to prevent the division of society into informationally poor and informationally rich. Preference of population for computer literacy in the strategy of state information policy of the Czech Republic is manifested within the frame of accepted documents or by concrete educational projects. However, this further training of adult population has specific contents (information and communication technologies) and specific students (certain characteristics result from the age). That is why it is impossible to proceed with standard methods, so that the exertion and resources invested would not go astray. computer literacy, information and communication technology, whole-life education