Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

default alt upce

Přihlášení do MS Teams

Při přihlašování do MS Teams vždy používejte váš účet NetID, stejně jako v případě ostatních informačních systémů univerzity.

Jako první zadejte NetID ve tvaru: stXXXXX@upce.cz
Pozor nezaměňovat s e-mailem!

Dále použijte heslo k NetID účtu (ne k vašemu e-mailu).

Používat MS Teams můžete několika způsoby. Doporučujeme nainstalovat si aplikaci (na počítač případně mobilní aplikaci na telefon), nebo použít MS Teams v internetovém prohlížeči (doporučený prohlížeč MS Edge)

Za účelem práce s univerzitními systémy a komunikace s Univerzitou Pardubice je studentům při nástupu zřizován univerzitní účet (přihlášení přes st12345@upce.cz) a univerzitní e-mail (st12345@student.upce.cz).

Aktuálně je většina služeb poskytovaných univerzitou studentům realizovaná i prostřednictvím platformy Office 365 od společnosti Microsoft. Výjimkou jsou e-mailové schránky a kalendáře, které jsou z historických důvodů založeny na platformě G Suite for Education od společnosti Google.

Od 1. 11. 2020 dojde ke sjednocení na platformě Office 365 od společnosti Microsoft, tedy i e‑mailové schránky a kalendáře studentů budou nově dostupné prostřednictvím Office 365.

Nedochází ke změně e-mailové adresy studentů. Změní se pouze „místo“, kde budou jim adresované e-maily uložené a ze kterého budou naopak e-maily odesílat.

Proč změnu provádíme? 

Důvodů pro sjednocení je více, mezi ty hlavní patří:

  • Lepší integrace s ostatními funkcemi Office 365 (zejména MS Teams, např. v oblasti plánování týmových schůzek) 
  • Možnost jednotného uplatňování bezpečnostních politik, apod. 
  • Sjednocení řešení – neudržovat dvojí technologii 

Dopady na současný stav on-line výuky

Studenti historicky nemají poštovní schránku a kalendář zřízené na platformě Office 365, jako je tomu u zaměstnanců, ale na platformě G Suite for Education od Google.

MS Teams má určitá vnitřní omezení a „nevidí“ na kalendář u Google, kam jsou zřejmě týmové schůzky zapisovány primárně. Proto aplikace MS Teams nezobrazuje studentům jejich kalendáře a bohužel se schůzky, které jsou plánovány jako týmové, v důsledku toho nedoručí ani ve formě e-mailové pozvánky.

Řešením by měla být výše uvedená změně technologie, na které je studentský e-mail provozován, která by měla proběhnout k 1. 11. O průběhu těchto změn budou studenti ještě informováni.

Bez ohledu na (ne)zasílání e-mailových pozvánek však studenti o informaci nepřijdou. Do kanálu daného týmu se informace zapisuje, a pokud studenti sledují kanály týmů přiřazených ke studovaným předmětům, pak informaci o vytvoření schůzky mají a rovněž se ke schůzce mohou připojit.

Nad rámec toho je užitečné mít nainstalovanou aplikaci na mobilním telefonu, která sama zobrazuje různé notifikace o nových událostech v MS Teams.

Instalace MS Teams

Jak pracovat s Microsoft Teams z pohledu studenta

Podpora online výuky v Teamsech

Ověřené prohlížeče

Aplikaci Teams je možné používat i přes webové rozhraní. Ověřenou dostupnost máme v prohlížečích:

  1. Edge Chromium (od soboty 14. 3. má automaticky nainstalováno většina zaměstnanců)
  2. Google Chrome
  3. Mozilla Firefox

Doporučené prohlížeče