Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Modification of train resistance formulae for container trains based on operational run-down tests
Rok: 2018
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit
Strana od-do: 1588-1597
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Úprava vzorců vozidlových odporů kontejnerových vlaků na základě provozních výběhových zkoušek V současnosti používaná metoda stanovování vozidlových odporů založená na aplikaci vzorců měrného vozidlového odporu vykazuje několik nedostatků. Přesto je tato metoda používaná některými správci infrastruktury, např. v České republice. V tomto článku jsou nejprve představeny české vzorce pro výpočet vozidlového odporu nákladních vlaků a jsou porovnány s vybranými zahraničními metodami. Provozní zkušenosti z posledních let ukazují, že používané vzorce jsou příliš konzervativní a neodpovídají současnému stavu železniční techniky. Proto je v příspěvku navržena úprava metody výpočtu vozidlových odporů. Tato úprava je založena na analýze výsledků výběhových zkoušek provedených s běžnými kontejnerovými vlaky provozovanými na středoevropské železniční síti. Diskutovány jsou zde faktory, které navržené vzorce vozidlového odporu ovlivňují. vozidlový odpor; vzorec vozidlového odporu; provozní výběhová zkouška; odpor z valení; aerodynamický odpor; trakční mechanika
eng Modification of train resistance formulae for container trains based on operational run-down tests The method currently used for the estimation of train resistance based on specific train resistance has some shortcomings. This method is applied by various railway infrastructure managers, e.g. in the Czech Republic. In this article, first, the Czech formulae for the calculation of train resistance of freight trains are introduced and compared with selected foreign methods. Operational experience from recent years shows that the train resistance formulae used are too conservative and do not correspond to the state-of-the-art railway technology. Therefore, a modified approach for the estimation of train resistance is proposed in this paper. The modification is based on an analysis of run-down tests conducted with ordinary container trains currently operating on the Central European railway network. The contributing factors in the proposed train resistance formula are discussed. train resistance; train resistance formula; container train; operational run-down test; rolling resistance; aerodynamic resistance; traction mechanics