Témata závěrečných prací

Ústav správních a sociálních věd vypisuje témata bakalářských a diplomových prací v studijních programech Hospodářská politika a správa a Ekonomika a management.

Okruhy pro bakalářské práce:

  • Historie a vývoj veřejné správy (HPS)
  • Aktuální problémy veřejné správy (HPS)
  • Samospráva - kraje a obce (HPS)
  • Vybrané problémy správního práva (HPS)
  • Vybrané problémy občanského práva (HPS, EM)
  • Vybrané problémy pracovního práva (HPS, EM)
  • Obchodní korporace (EM)
  • Obchodní smlouvy (EM)
  • Celní a policejní problematika (HPS, EM - MOPS)
  • Management a řízení v oblasti zdravotnických organizací (EM)
  • Environmentální ekonomika a management (HPS, EM)
  • Odpadové hospodářství (HPS, EM)
  • Aktuální sociologická a psychologická problematika (HPS, EM)
  • Sociální patologie (HPS, EM)
  • Kvalita života (HPS, EM)
  • Rozvoj sociální politiky vybraných cílových skupin (HPS)
  • Neziskové organizace jako ekonomické subjekty (EM)
  • Plánování sociální politiky a její rozvoj na regionální úrovní (HPS)
  • Vybrané patologické jevy v organizaci (EM)
  • Společenská odpovědnost firem jako novodobá humanizující činnost a její dopady (EM)
  • Sociální indikátory (HPS, EM)
  • Hospodářská a sociální geografie (HPS, EM)
  • Demografie (HPS, EM)

Okruhy pro diplomové práce:

  • Veřejná správa (HPS)
  • Správní právo (HPS)
  • Ústavněprávní otázky (HPS)
  • Management a řízení v oblasti zdravotnických organizací (EM)
  • Environmentální ekonomika a management (EM)
  • Aktuální sociologická a psychologická problematika (HPS, EM)
  • Sociální patologie (HPS, EM)
  • Kvalita života (HPS, EM)
  • Rozvoj sociální politiky vybraných cílových skupin (HPS)
  • Neziskové organizace jako ekonomické subjekty (EM)
  • Plánování sociální politiky a její rozvoj na regionální úrovní (HPS)
  • Vybrané patologické jevy v organizaci (EM)
  • Společenská odpovědnost firem jako novodobá humanizující činnost a její dopady (EM)
  • Sociální indikátory (HPS, EM)
  • Sociální geografie (HPS, EM)

Závěrečné práce jsou na ústavu často prakticky orientovány, což posiluje motivaci studenta k lepšímu výkonu (vidí smysl své práce i její konkrétní využití).